Thursday, June 2, 2011

CERITA TEMUDUGA DPLI 31 MEI 2011 (^_^)

Salam 3.48 a.m..

Aku tiba-tiba ada semangat nak menulis something pagi kamis ini..tp apekah??? Urmm..sebab mata ni da ngntuk tp badan masih gagah utk trjaga jadi byk la masa trluang pg ini..urmm lagi..

Okeh!!! sebenarnya saya nk bercerita pengalaman interview diploma pendidikan lepasan ijazah (dpli) kt pembaca blog atau pencari maklumat psl dpli ini..first at all citer ni bermula pd ari besdayy sy..jeng3 haha..poyo je..urrmmm (lagi) Pd ari besday trsebut setelah lama menunggu keputusan atau semakan utk panggilan dpli tetiba je bleh nk pangggggggg terpampang aku telah brjaya dan dipanggil utk ditemuduga..mmg syukur x ingt da la aritu jd besdayy boy tup3x dpt rezeki interview mmg syukur..hoho

Emm lak...interview trsebut di upsi kt tg malim msti kamu taw kn:) so aku pon travel ke tg malim ngn abg n adik aku kai kete mak aku (thanz mak kuar duit servis kete..muah3x)..punyala g brtolak awak ke sana jam 6.45pg pd 31 mei yg lalu ingatkan jauh tp......dekat je 1 jam lebih je..hehe yela masing2 1st time mai sna..huhu dr teluk intan ke tg malim lebih kurang 90 km xjuah kan..hoho jika dibandingkan aku ulang-alik ke shah alam 2 jam lebih..huh!!!

NAK dijadikan story pg ni aku pon smpai awal gilerrr..kira kul 7 lebih..haha( semangat giler) jd aku pon breakfast ngn abg ngn adik aku kt kedai abuya..cm pelik n prnah dngr je nama ni..huh!!! rupanya kedai ni dekat ngn pintu belakang@selatan upsi tu..(masa balik bru aku pasan masuk upsi pintu utara kuar pintu selatan n trserempak ngn kedai abuya ni :))

CE SABO..jap2..aku pon msuk le ke upsi ni cantik dohh tempatnyer..aku trtawan dngn keindahan kampus sultan abdul jalil upsi ni ngn pokok2 besar dan menghijau mmg tenang untung le sape yg study kt sini jeles aku..huh!!! aku pon mncari2 tadahan utara location sebenar interview aku..jeng3x

..........................................................................................................................................................................
to be continued

hehe..ade2 jgn riso..aku pon trus jln ke bilik 3 tanpa mempeduli awek2 yg jeling kt aku msti depa ingt aku sombong..haha tp aku saje wt macho..kakaka so aku pn trus duduk di tempat menunggu di luar bilik 3 trsobutt :P ade je awek2 menunggu gak walau x bape cun tp sedap la mata memandang:) urmmm (lagi) aku no3. so tunggu dekat 15 minit baru aku kena pnggil masuk dlm billik...wowwww brdebar2 kot cmpur nervous n confius..hehe aku pon ngn selawat, n ketuk pintu n beri slm.....semekom!!!

3 org itu telah melihat aku yg semalu dtg dekat ngn mereka itu..aku pon agak nervous lupa nk slm deme tu (loghat perak kit) aku pon kena test utk buta warna pas lulus aku pon disuruh duduk di sebuah kerusi yg agak jauh dr mereka...so kisah pon brmula..aku pon duduk tegak ngn confident terus menunggu soklan dr mereka ini..dlm hati melayu ke english mereka nak soal aku ini..tetiba je...speaking lak..huh!!! aku pon balas la da org tanya kan..hehe antara soklan2 nya adalah seperti berikut (yg aku ingt la) ;

  • Hve u alreadly breakfast?
  • Introduction yur self?
  • Why u choose this career?
habis 1st interviewer..2nd interview lak(melayu lak) ;

  • Why islamic banking is so special that non muslim also interested to use this type of banking? (lebih kurang)
  • what the different btwn islamic bank n conventional bank?
hehe cm minat je ngn islamic banking je..
urmm..aku pon jawab la dgn knowledge yg ade kt dlm otak aku ni..
kalau mereka tanya in english the answer must in english if malay u answer in malay too..easy right:) ...
pas abis tu aku pon kuar dgn senyuman je biasa la cover macho...aku pon diserbu oleh other candidates hehe tanya apa soklan yg ditanya masa interview td..yg peliknya cepat bebenor mereka ni lepaskan aku kuar dr bilik tu musykil gak tp positive je:)

urmmm,,,da abis citer kot...huhu harap2 brjaya la interview itu teringin sagt nak jadi cikgu kn..aku suka mengajar org sbb bila org tu phm aku rasa puas ati:) anyway.............................

bye..jumpe lg..salam!!!

3 comments:

ckin chong said...

hehe..tahniah lah bro...hehehheeh

banyak betol aweks yg nengok nyer,..ehheeh

Jiji Azizy said...

shhhhh..t idah taw jeles t..hohoho

Jiji Azizy said...
This comment has been removed by the author.