Friday, June 3, 2011

CERITA SEBELUM AKU LUPA

Slm 11.39 p.m...

Hai bertemu kita lagi dlm rancangan blog sensasi informasi terkini ke terkena..hehe ari jumaat yg mulia ni aku nk brcerita ckit sblm aku lupa cerita yg aku simpan ni..biasa manusia senang trlupa cm kate org tuh yg hensem2 tu Tun Dr Mahadthir..MELAYU MUDAH LUPA..aku pon xtaw melayu mudah lupa ke manusia mudah lupa haihhh...

Sebenarnya aku nk bg ceramah ki mlm ni yela idea tgh mai ni elok kuarkan xlah brkarat di dlm otak t..huh!!! aku ingat ulas ckit psl isu-isu BONGKAR N DEDAH ni..nauzubillah...aku malu..aku malu...n aku malu dgn sikap saudara Islam kita sndri.:(urmmm....Perlu kita mendedahkn semua perihal kemaluan kita eh i mean AIB kita..ade ke nabi suruh hah!!!

Bagi pndpt aku yg cetek ilmu xperlu la mengaibkan org lain, besarkan cerita di media cetak n elektronik cm dlm paper n di tv skali lg PERLU ke..ade pengajaran ke..behind the story..cerita aib trsebut bkn hanya mmbwa kesan kepada diri sndri malah keluarga, sanak saudara n family yg bau2 macang..hehe sori gelak. Jadi atau semeaning ngn So? rojak betul bahasa ye:) kita jgnla suka mnjaga tepi kiri o kanan kain org ye,..ade guna mnjga ini contohnya ambil tahu jiran2 kita ade x diorang kt umah kang perompak kita sngka deme plak..nabi pon suruh ambil tahu jiran kita taw n brbuat baik pd jiran kita..

Cm kes anwar tu pembangkang tu xde kate jht jgn slh phm biasa other side org pnggil pembangkang..kalau betul pon die wat xperlu besarkan cita doa2 supaya beliau brtaubat..klu dia xwat korang skali brsangka buruk n paling buruk fitnah lak kt dia..huh!!! CIAN kome dpt dosa gak:) aku pon xsokong mana2 pon, tp sy yg jaga aku, jaga family aku, jga masyarakat, jaga Agama Islam aku sokongggggggggggggg sgt..xcited lak. Malah klu xsilap aku dlm kes zina utk org yg da brkawin if depa redha baru leh rejam pai mati n if slh sorang lari dr hukuman xpyh kejar or kejoo biar dia ngn Tuhan,,hrp die sedar, insaf n brtaubat..huh!!!

Okeylah abis cite..jumpe lg
Salam...

No comments: